#PrayForMH370

#PrayForMH370

Wednesday, 16 January 2013

Panduan Sambutan CNY, Kenapa Perlu Hina Agama?


Kerajaan Negeri Kedah telah mengeluarkan panduan bagi Sambutan Tahun Baru Cina di Kedah.. setelah banyak aksi tarian lentok & tarian tiang di pub-pub dan kelab-kelab malam yang tumbuh seperti cendawan selepas hujan di Kedah, sekarang aksi persembahan perempuan sempena perayaan pula dilarang secara terbuka.. takut jadi persembahan tak cukup kain kot macam di Pulau Pinang?

Tapi biasa la, kalau dah pembangkang tu, kerjanya membangkang je la kan? Walaupun berada di pihak yang sama dengan pemimpin negeri.. Tak salah untuk tidak bersetuju dengan keputusan pemimpin, tapi kenapa agama pula nak dipermainkan? Kalau kita boleh membantah Sharifah Zohra Jabeen #Listen kerana kebiadabannya, kenapa kita tak boleh membantah kenyataan Patrick Teoh yang juga biadab seperti di bawah ni?


Tok Kenari: Tak rasa apa-apakah? Racist kah Tok jika menyuarakan tentang hal Melayu dan Islam?

No comments:

Post a comment

Komen dengan berhemah, masing-masing tanggung ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...