#PrayForMH370

#PrayForMH370

Tuesday 7 August 2012

Dari 'Silver Medalist' Ke 'Winnable Candidate'?


SHAH ALAM - Datuk Lee Chong Wei 'winnable candidate' Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13)?

Di sebalik spekulasi PRU13 akan dipanggil dalam waktu terdekat, sementara nama pemain nombor satu negara itu pula menjadi sebutan banyak pihak, beberapa peminat Chong Wei secara terbuka berkata akan mengundi beliau jika dipilih sebagai calon.

Bagaimanapun mereka tidak menyebut parti yang Chong Wei sepatutnya wakili.

"Jika Datuk Lee Chong Wei bertanding pilihan raya (PRU13), saya akan mengundi beliau," kata selebriti Adibah Noor, yang menghantar mesej Twitter kira-kira jam 2.30 petang tadi.

Penyanyi dan pelakon ini berkata demikian beberapa jam selepas Chong Wei, yang mengutip pingat perak kedua Sukan Olimpik, kembali ke tanah air awal pagi tadi.

Walaupun Chong Wei gagal dalam misi memenuhi harapan pingat emas pertama bagi negara, beliau telah menarik perhatian dan sokongan jutaan rakyat Malaysia.

Adibah menambah, "(Chong Wei) seorang yang tidak banyak bercakap, (tetapi) menyatukan rakyat Malaysia tanpa berkata sepatah pun. Ya, saya akan mengundi dia."

Dia seterusnya menulis, "apa pun, saya tidak kisah apa respons anda kepada dua mesej saya sebelum ini."

Pandangan itu disokong pengikut Adibah bernama Azizul Idris.

Azizul berkata: "Saya juga! Rakyat Malaysia yang tulen."

Bagaimanapun seorang lagi pengikutnya yang bernama Amal Jamil seolah-olah tidak bersetuju dengan berkata: "Macam ini pun ada."

Seorang lagi pengikut Adibah, Zamzuriani Md Daud juga menyokong pendirian Adibah.

Kata Zamzuriani: "Datuk Lee Chong Wei seorang yang menangis untuk negara, sudah pasti saya akan mengundi dia." -SinarHarian




Tok Kenari: Kalau betul nak jadi calon, apa kata lawan dengan Manoharan? Ingat kalau bila dah buat salah, boleh mintak maaf macam tu je? Pasal sukan pun nak dipolitikkan.. aduyai..

No comments:

Post a Comment

Komen dengan berhemah, masing-masing tanggung ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...