#PrayForMH370

#PrayForMH370

Thursday 9 May 2013

Calon MB Selangor Mesti Dari PKR!


DAP Selangor memutuskan calon menteri besar negeri itu mestilah dari PKR.

Adun Sekinchan, Ng Suee Lim berkata, bagaimanapun calon yang layak untuk posisi itu bakal diputuskan dalam Mesyuarat Pimpinan Pakatan Rakyat (PR) dalam tempoh terdekat ini dan spekulasi mengenai perkara itu tidak wajar wujud.

“Menteri Besar sekarang PKR, oleh itu tidak perlu wujud sebarang spekulasi mahupun teka teki kerana yang pastinya Menteri Besar akan datang juga adalah dari PKR.

“Bagaimanapun, komponen PR masih dalam penelitian calon PKR yang layak berdasarkan prestasi yang ditunjukkan penggal sebelum ini,” katanya kepada Sinar Harian, hari ini.

Dalam perkembangan sama, Suee Lim berkata, DAP sebagai komponen akan menyokong calon Menteri Besar yang difikirkan benar-benar layak menerajui kepimpinan Selangor.

“Kita tidak boleh mendedahkan lagi calon berkenaan kerana tindakan ini akan mengundang kontroversi.

“Kita masih punya masa untuk memutuskan calon yang layak, tunggu saja keputusan Mesyuarat PR dalam tempoh terdekat ini,” katanya yang turut mengucapkan terima kasih kepada kepercayaan rakyat Selangor kerana memberi mandat besar kepada PR untuk terus menerajui kepimpinan Selangor.

Sementara itu, Ahli Parlimen Klang, Charles Anthony Santiago dalam nada sama berkata, Pas menolak untuk menghantar wakil calon menteri besar.

Oleh yang demikian, sudah tentu Menteri Besar Selangor adalah dari PKR.

"Mesyuarat PR akan berlangsung hari ini dan esok, selepas itu kita akan umumkan Menteri Besar Selangor," katanya. -Sinar Harian


p/s: Daripada 56 kerusi DUN di Selangor, PAS dan DAP masing-masing menang di 15 kerusi manakala PKR menang di 14 kerusi dan bakinya adalah BN. Selepas apa yang berlaku di Selangor penggal lalu di bawah pimpinan PKR, kenapa tak nak bagi peluang kepada PAS? Mesyuarat Pimpinan PR belum buat, tapi DAP Selangor awal-awal dah isytihar tak mau wakil dari PAS. Pakatan apa macam ni?

No comments:

Post a Comment

Komen dengan berhemah, masing-masing tanggung ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...