#PrayForMH370

#PrayForMH370

Tuesday 24 September 2013

Percubaan Komunis Bunuh Panglima ATM Gagal


(Dipetik dari nukilan Al-Azharri Siddiq)

SAYA mungkin antara insan yang beruntung kerana beberapa bulan sebelum allahyarham Tun Ibrahim Ismail meninggal dunia, saya sempat menemuramah beliau tentang banyak peristiwa di sebalik tabir di negara kita ini. 

Allahyarham Tun Ibrahim berkongsi pengalaman beliau semasa dihantar ke Akademi Tentera British yang masyhur di Agra, India bersama-sama dengan mantan Perdana Menteri, Allahyarham Tun Hussien Onn. 

Beliau juga menceritakan detik beliau ditahan oleh tentera Jepun pada tahun 1944 selama 8 bulan sehinggalah beliau dibebaskan setelah Jepun mengaku kalah. 

Antara jasa beliau yang paling besar ialah memperjuangkan kedudukan pangkat pegawai tinggi Melayu yang diberi taraf rendah berbanding pangkat pegawai tinggi British. Menurut Tun Ibrahim, semasa berkhidmat dengan Tentera Darat India dalam Perang Dunia Kedua, beliau diterima sebagai mempunyai kedudukan yang sama dengan pegawai British yang lain. Malangnya apabila beliau balik ke Tanah Melayu, beliau diperlakukan sebagai orang bawahan pegawai British. Kejayaan Tun Ibrahim memperjuangkan perkara ini telah memberi makna yang besar kepada generasi hari ini.

Kisah perjuangan Tun Ibrahim boleh dibaca melalui buku beliau yang bertajuk “ IBRAHIM PAHLAWAN MELAYU “ versi Bahasa Malaysia terbitan Dewan Bahasa & Pustaka tahun 2008 dan “ IBRAHIM:The Malay Warrior “versi Bahasa Inggeris terbitan Pelanduk Publications tahun 2005. Semoga jasa dan bakti yang dicurahkan oleh Tun Ibrahim kepada agama, bangsa dan Negara akan mendapat keberkatan daripada Allah SWT.

Gambar Kenangan Penulis Bersama Tun Ibrahim Ismail - 2009

BAGAIMANA KAMU TERGAMAK MAAFKAN CHIN PENG 

Pada malam 23 Februari 1953, Pasukan tentera Komunis PKM lebih daripada 100 kekuatan menyerang Balai Polis Bukit Kepong. Komunis membunuh seluruh anggota keselamatan serta keluarga mereka anak isteri tanpa belas kasihan. Mereka dibunuh dengan kejam termasuk dibakar hidup-hidup.

Penghulu Ali cuba memberi bantuan dengan mengumpul pasukan Pengawal Kampung. Di dalam perjalanan ke Balai Polis Bukit Kepong, Penghulu Ali dibunuh diseksa dengan sangat-sangat kejam. Kamu mahu tahu bagaimana Penghulu Ali dibunuh dan diterodok dengan senjata tajam Komunis? Saya tidak sanggup ceritakan, anda carilah sendiri cerita itu.

Cerita lain kekejaman PKM yang diketuai Chin Peng anda boleh ke Universiti Malaya dan membuat bacaan di sana.Jika mereka yang pro-Komunis dan pro-PKM atau yang pro-Chin Peng mengatakan Chin Peng juga berjuang menentang penjajah, mengapa mereka membunuh Ketua Kampung Melayu, Anak Bini orang Melayu, Polis Melayu, Askar Melayu, Pengawal Kampung Melayu malah hampir membunuh Panglima Angkatan Tentera Malaysia (ATM) walhal negara kita sudah lama merdeka (1976)!

KOMUNIS MENIPU UNTUK MEMERINTAH

Pada 7 hingga 26 Ogos 1944, agen British yang berada di Tanah Melayu ditemui oleh agen-agen PKM untuk meminta bantuan senjata, makanan dan ubat-ubatan. PKM berjanji akan membantu pihak British menghalau penjajah Jepun.

Dengan mengggunakan kapal-kapal perang British dan Kapal Selam Diraja Severn, pihak British yang berpangkalan di Ceylon dan India bersetuju memberi bantuan tersebut. 

Siapakah yang mengalahkan Jepun? PKM atau pasukan Bersekutu British?

Sekarang ini, anda boleh baca orang-orang pro-Komunis (atau ya memang Komunis), kononnya PKMlah yang menghalau Jepun dari Tanah Melayu. 

Kita mesti kembali kepada sejarah untuk menjawab isu ini. Apabila pasukan Bersekutu diketuai Amerika mengebom Hiroshima dan Nagasaki, kerajaan Jepun menyerah kalah. PKM dan Chin Peng kah yang mengebom Hiroshima dan Nagasaki?

PKM keluar dari dalam hutan-hutan di Tanah Melayu, masuk secara rakus dan ganas ke bandar-bandar dan kampung-kampung memerintah secara kejam. Bintang-Bintang 3 bermaharajalela dan membunuh sesiapa sahaja yang mereka anggap sebagai musuh mereka.

Pasukan British terlalu lewat sampai ke Tanah Melayu mengakibatkan PKM dan Bintang3 mengambil kesempatan memerintah dengan cara gila, ganas dan rakus.

TUN IBRAHIM MENDARAT

Apabila Tun Ibrahim mendarat di Pulau Pinang setelah hampir sebulan berada di dalam kapal selam perairan Ceylon-Burma-Tanah Melayu, beliau sendiri hampir menerima nasib tidak menentu. 

Lama selepas itu, pada tahun 1976, satu percobaan menembak Tun Ibrahim di Kuala Lumpur oleh anggota PKM tidak berjaya. Tun Ibrahim terselamat kerana kenderaan yang sepatutnya dinaiki Tun Ibrahim hanya dinaiki oleh pembantu-pembantu beliau. Tun Ibrahim hanya lewat beberapa jam sebelum melalui simpang jalan yang sama. 

PKM dan Chin Peng hanya menyerah kalah pada tahun 1989 apabila beliau melihat keruntuhan 'jenama' Komunis di merata dunia. Soviet Union dan negara-negara Komunis di barat seperti Poland, Chechoslavakia, keruntuhan Jerman Timur, Vietname Utara dan sebagainya runtuh. 

Regimen Ke-10 PKM yang bertahan di hutan-hutan di Pahang juga semakin berundur ke selatan Thai. Di mana Chin Peng ketika itu? Chin Peng berada di Beijing, hal ini dibuktikan apabila Komunis Melayu Shamsiah Fakeh berjumpa Chin Peng di Beijing. Anda perhatikan, orang-orang Melayu seperti Rashid Maidin, Shamsiah Fakeh dibiarkan di dalam hutan, dan Chin Peng berada di Beijing menikmati kesenangan kehidupan yang diberikan oleh pemerintah Parti Komunis China.

Bagi saya, Chin Peng atau Ong Boon Hua sudah mati, namun legasi kejahatannya sukar dilupakan. Mereka yang kudung kakinya, buta mata mereka, hilang anak bini secara kejam, putus tangan dan pelbagai penderitaan lagi masih ramai yang masih hidup.

Jika di hadapan kamu sekarang ada mangsa-mangsa kekejaman Komunis dan PKM, yang buta mata, kudung kaki, putus tangan, cacat anggota tubuh badan, apakah kamu akan katakan kepada kejahatan Komunis, PKM dan ketua mereka Chin Peng?

kredit to JentayuAbaka

1 comment:

  1. Salute MAF!!!
    Terbaik di kalangan yg terbaik.

    ReplyDelete

Komen dengan berhemah, masing-masing tanggung ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...