#PrayForMH370

#PrayForMH370

Wednesday 25 February 2015

Dua Intipati Perbincangan PM @najibrazak Dan MB Kelantan


KUALA LUMPUR - Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakob berkata, pertemuan beliau dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak di Putrajaya semalam adalah bagi membincangkan dua intipati utama demi kesejahteraan rakyat Kelantan. 

Ahmad dalam satu kenyataan hari ini berkata, dua intipati itu adalah berkaitan persiapan akhir migrasi air dan jajaran "Central Spine Road" sepanjang 417 kilometer dari Kota Baharu, Kelantan sehingga ke Simpang Pelangai, Pahang.

Berkenaan persiapan akhir migrasi air, majlis menandatangani perjanjian antara kerajaan negeri dan kerajaan pusat dijangka diadakan pada bulan depan, katanya.

Pada 2012, kerajaan Kelantan bersetuju melaksanakan migrasi air di bawah Pengurusan Aset Air Berhad (PAAB) bagi memudahkan kerajaan negeri pimpinan Pas itu mendapatkan kemudahan pinjaman atau projek yang berkaitan daripada kerajaan pusat.

"Kami turut membincangkan tentang Jajaran "Central Spine Road" sepanjang 417 km bermula dari Kota Baharu, Kelantan sehingga ke Simpang Pelangai di sempadan Pahang," kata Ahmad.
Projek membina dan menaik taraf Jalan Persekutuan Central Spine bagi laluan Kuala Krai-Gua Musang-Lipis-Raub-Bentong-Simpang Pelangi telah diluluskan kerajaan dalam Rancangan Malaysia Ke-10.

Skop projek itu adalah membina jalan baharu dan menaik taraf jalan sedia ada kepada empat lorong dua hala dari Kuala Krai, Kelantan ke Simpang Pelangai, Pahang sepanjang 390km.

Ahmad berkata, kunjungan hormat tersebut merupakan tanggungjawab beliau sebagaimana termaktub dalam jadual tahunan bagi menyatakan beberapa tuntutan serta memenuhi keperluan kesejahteraan negeri Kelantan.

Semalam, Najib dalam catatan di laman Facebooknya berkata beberapa isu kesejahteraan rakyat negeri itu menjadi topik perbincangan dalam pertemuan berkenaan.

Perdana Menteri turut memuat naik dua keping gambar dalam catatan tersebut yang menunjukkan kedua-dua pemimpin berkenaan berjabat tangan dan sesi perbincangan yang berlangsung. - Bernama

No comments:

Post a Comment

Komen dengan berhemah, masing-masing tanggung ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...