#PrayForMH370

#PrayForMH370

Friday 2 December 2016

Tunjukkan Saja 'Taring', Kami Tiada Masalah


Sohaimi Shahadan

KUALA LUMPUR - "Ahli Umno yang atas pagar atau tidak setia boleh tunjukkan taring, kami tak ada masalah," demikian tegas Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Sohaimi Shahadan.

Jelasnya Sohaimi, pihaknya tidak akan menghalang mana-mana individu untuk keluar daripada Umno dan menyertai parti lain.

"Saya yakin ahli Umno setia. Yang mana ada masalah, tunjukkanlah belang, kami tidak ada masalah. Pergilah kepada parti yang mereka mahu.

"Kalau nak berperang pun, biarlah kita berperang depan-depan. Bukannya dengan cara menjadi musuh dalam selimut," katanya ketika ditemui Sinar Online di Pusat Dagangan Dunia Putra, di sini, hari ini.

Ditanya mengenai kenyataan pembangkang yang mendakwa 20 peratus ahli Umno akan meninggalkan parti menjelang PRU akan datang, Sohaimi berkata, ia hanyalah provokasi kosong pembangkang.

Beliau malah menggesa pembangkang membuktikan dakwaan tersebut.

"Sebelum kata apa-apa, mereka patutnya buktikan terlebih dahulu, " ujarnya lagi.

Semalam, Ketua Pemuda Parti Amanah Kedah, Asmirul Anuar Aris mendakwa ramai lagi pimpinan Umno Kedah akan meninggalkan parti itu menjelang PRU akan datang.

Beliau berkata, walaupun sebelum ini ramai bekas pimpinan Umno dari pelbagai peringkat dan sayap telah menyertai Parti Bersatu Pribumi Malaysia (Bersatu) di Kedah, kejutan ini mampu menggoncang kedudukan Umno tidak lama lagi.

Sumber : Sinar Harian

No comments:

Post a Comment

Komen dengan berhemah, masing-masing tanggung ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...