#PrayForMH370

#PrayForMH370

Thursday 10 July 2014

Kuala Lumpur Antara 10 Bandar Raya Terbaik Perlancongan Di Asia Pasifik


Kuala Lumpur tersenarai antara 10 bandar raya paling dikunjungi pelancong antarabangsa di Asia Pasifik, demikian menurut Indeks Bandar raya Destinasi Global Mastercard.

Walaupun unjuran kadar pertumbuhan yang rendah sedikit pada 13.1 peratus, ibu negara Malaysia masih menduduki antara 10 destinasi terbaik di Asia Pasifik bagi pelancong antarabangsa mengikut jumlah ketibaan.

Menurut indeks berkenaan yang dikeluarkan hari ini, Asia Pasifik membaiki kedudukannya dengan lima daripada sepuluh destinasi pilihan pelancong antarabangsa, meningkat daripada empat bandar raya pada tahun lepas.

Kuala Lumpur menduduki tempat kelapan, juga mencatat kadar pertumbuhan kedua tertinggi dalam 'Global Top 20'.

Bandar raya Asia Tenggara juga menunjukkan unjuran kadar pertumbuhan yang baik dengan Jakarta dijangka berkembang sebanyak 18.8 peratus, diikuti Hanoi (15.1 peratus) dan Manila (14.3 peratus).

Indeks Destinasi Global MasterCard memberikan gambaran dan ranking 132 bandar raya paling penting di dunia dari segi jumlah ketibaan pelawat antarabangsa dan perbelanjaan merentas sempadan oleh pelawat sama di bandar raya destinasi serta memberi unjuran pertumbuhan pelawat bagi 2014.

Sumber: Berita RTM

No comments:

Post a Comment

Komen dengan berhemah, masing-masing tanggung ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...