#PrayForMH370

#PrayForMH370

Sunday 24 June 2012

Di Negeri PAS : Hiburan Islamik Kah Ini?


Beberapa bloggers telah menimbulkan kerisauan dan rasa tidak puas hati berikutan banyak pusat hiburan yang wujud seperti cendawan selepas hujan di negeri Kedah semenjak tampuk pemerintahan negeri diambilalih oleh PAS. Harapan rakyat semasa memilih PAS menerajui kerajaan negeri adalah bagi mewujudkan suasana harmoni dan aman menerusi keislaman yang ditunjukkan oleh PAS. Namun, harapan rakyat ini telah dicabul. Lebih banyak pusat hiburan dan maksiat diwujudkan berbanding pusat rekreasi atau aktiviti keagamaan yang lebih mensejahterakan rakyat.


Kekesalan terhadap sikap tidak tegas kerajaan PAS Kedah ini bukan sahaja ingin disensasikan oleh blogger pro-BN tetapi turut disuarakan oleh blogger pro-PR seperti sini dan sini. Beberapa pendedahan mengenai beberapa pusat-pusat hiburan dan maksiat ini pun turut didedahkan oleh blogger AloqStaq seperti di sini dan sini. Nampaknya perkara ini bukannya hendak memihak kepada mana-mana parti politik, sebaliknya ia sudah menjadi isu meranapkan akidah, iman dan sahsiah orang Kedah terutama sekali orang Islam.



Harap-harap ada tindakan tegas oleh pemimpin PAS, itupun kalau ada hati nak 'pegang' Kedah lagi.. jangan tinggalkan masalah dan 'najis' sebegini kepada BN lepas PRU13 nanti..

Tok Kenari: Orang non-muslim pun ada yang tak setuju dengan pusat-pusat sebegini, inikan pula orang Islam.. takkan nak tunggu lebai dan serban orang PAS terbakar kot baru nak tegakkan Islam.. kalau ye pun nak wujudkan Negara Berkebajikan, berpada-pada lah..

No comments:

Post a Comment

Komen dengan berhemah, masing-masing tanggung ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...