#PrayForMH370

#PrayForMH370

Tuesday 5 June 2012

Apabila Politik Diutamakan, Sekolah Agama Rakyat Menjadi Mangsa?





Gambar di atas menunjukkan Lee Bon Chye menunjukkan senarai tandatangan 30 penduduk Cina bagi membantah pembinaan Sekolah Agama Rakyat di Taman Desa Aman. Yang paling sedihnya Radhi Zainon pun setuju bantahan penduduk Cina hanya kerana undi pada PRU13 nanti.

Hadis Rasulullah S.A.W

"Sesiapa yang terbunuh kerana mempertahankan hartanya adalah syahid, sesiapa yang terbunuh kerana mempertahankan maruahnya adalah syahid, sesiapa yang terbunuh kerana mempertahankan agamanya adalah syahid dan sesiapa yang terbunuh kerana mempertahankan keluarganya adalah syahid."
(Riwayat Abu Daud, An Nasai dan At Tirmizi).

Jika dihayati Hadis di atas sudah cukup bagi seorang umat Islam wajib menentang pihak yang menghalang Institusi Agama Islam daripada berkembang.

Jika kita ditakdirkan mati ketika mempertahan Sekolah Agama Rakyat ini kita akan mati syahid.

Jadi entah apa yang ada dalam kepala otak calon Pas DUN Sungai Rapat sehingga bersama-sama dengan Lee Bon Chye menentang pembinaan Sekolah Agama Rakyat ini.

Ternyata Pas kini sudah kehilangan arah, makin kerap Pas membuat sembahyang hajat dana majlis munajat semakin banyak pula kejadian seperti ini berlaku seolah-olah Allah tidak redha apa yang Pas telah lakukan kepada umat Islam. -sumber AloqLaloq

Tok Kenari: Apabila pejuang agama dalam parti berteraskan agama pun tak memperjuangkan agama, memang patut la konsep Negara Islam mengecut menjadi Negara Berkebajikan.. PAS Perak takkan nak ikut style Nizar plak kot? Atau ikut perjuangan PAS Kedah: House Bar dibangunkan, Madrasah Salihiah dirobohkan..??





No comments:

Post a Comment

Komen dengan berhemah, masing-masing tanggung ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...