#PrayForMH370

#PrayForMH370

Friday 15 June 2012

MB : Pembalakan Di Baling Tidak Akan Dihentikan

Kerajaan PAS Kedah tidak akan menghentikan aktiviti pembalakan di Hutan Simpan Gunung Inas, Baling dekat sini, meskipun diminta berbuat demikian bagi memulihara alam sekitar dan menjaga kepentingan penduduk di situ.


Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak berkata, kelulusan dan permit sudah dikeluarkan dan kontraktor membayar semua premium kepada Jabatan Perhutanan sebelum mereka dibenarkan memulakan kerja pembalakan.


"Nak berhenti pasal apa, kita dah lulus dan beri permit. Kita tidak benar mereka tebang balak melainkan bayar semua premium kepada Jabatan Perhutanan dan selepas pokok ditanda, baru boleh tebang," katanya kepada pemberita - Sumber: Utusan Malaysia 14 Jun.


Pendedahan lain mengenai pembalakan oleh blogger McTheory, KLIK SINI.


Tok Kenari: bayar dulu baru tebang? hahaha... betoi ka tebang apa yang ditanda? Tok rasa macam depa tebang kesemua ja.. main tibai ja.. jangan la dok gebang kat rakyat hasil kerajaan negeri meningkat menerusi balak.. kan ada banyak lagi sumber/hasil negeri yang lain.. silap2 kalau depa pegang lagi kerajaan negeri, abih kesemua hutan kat Kedah ni depa tarah.. sejahtera kejadah apa macam ni?

No comments:

Post a Comment

Komen dengan berhemah, masing-masing tanggung ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...