#PrayForMH370

#PrayForMH370

Wednesday 14 November 2012

Ijazah KUIN Tak Diiktiraf? Apa Ni Tok Jijan?


Apa cerita ni Tok Jijan? Awat ijazah yang ditawarkan di KUIN tak diiktiraf oleh Agensi Kelayakan Malaysia (MQA)? Sehinggakan ada pelajar yang dah abis belajar, tapi macam sia-sia saja mengabiskan masa dengan ijazah yang tak menjamin masa depan.. Hangpa nak tanggung makan minum depa ka Tok Jijan.. mana exco-exco negeri? mana rektor KUIN? makan gaji buta ka?

Kisah selanjutnya boleh dibaca di BeritaKuin

Berpandu kepada sikap prihatin terhadap nasib pelajar-pelajar ini, pertubuhan Seni Silat Gayung Malaysia Kedah dan Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung Kedah telah tampil membuat laporan polis terhadap pentadbiran KUIN yang dilihat seperti mewujudkan ijazah/ kursus yang tak mendapat iktiraf MQA? Tau ke tak kalau tak dapat iktiraf MQA, bagaimana nak mohon kerja walaupun dengan agensi kerajaan? Baca berita di sini dan sini.

Tok Kenari: Tok simpati kepada nasib para pelajar dan staf KUIN berikutan pentadbirannya yang dilihat sering menindas nasib mereka. Boleh dikatakan semenjak beralih tampuk pentadbiran, nama KUIN menjadi 'panas'.. tapi bukan kerana kecemerlangannya, tapi kerana masalah yang sering ditimbulkan oleh kepimpinannya.. harap bersabarlah anak-anak pelajar KUIN sekalian..Tok berharap ada lagi NGO-NGO atau orang-perseorangan yang akan tampil membantu pelajar-pelajar yang terlibat..

No comments:

Post a Comment

Komen dengan berhemah, masing-masing tanggung ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...