#PrayForMH370

#PrayForMH370

Friday 16 November 2012

Selepas Sekian Lama, Tiba-Tiba Anuwar Bertindak Hero?


Georgetown: Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim semalam membidas kerajaan DAP Pulau Pinang berikutan beberapa insiden merobohkan premis kediaman dan kedai di negeri ini. 

Sambil menyifatkan kerajaan pimpinan Lim Guan Eng cuai, Ahli Parlimen Permatang Pauh itu berkata, perkara berkenaan tidak seharusnya berlaku kerana ia membangkitkan kemarahan orang ramai. 

Saya kurang puas hati dengan tindakan pihak berkuasa merobohkan beberapa rumah atau kedai walaupun ada beberapa isu teknikal. Saya sudah kemukakan perkara ini kepada Ketua Menteri (Guan Eng) dan Timbalan Ketua Menteri I (Datuk Mansor Othman). 

Difahamkan, Ketua Menteri mengeluarkan arahan supaya jangan robohkan tapi masih juga dibuat. Jadi, saya minta kerajaan negeri cari puncanya, siapa ambil tindakan dan mengapa ada kecuaian di peringkat pegawai atau ahli majlis, katanya. 

Bercakap pada sidang media selepas menyampaikan ucaptama pada Wacana Buku Islam dan Melayu: Martabat Umat dan Daulat Rakyat di Bayan Lepas, dekat sini semalam, Anwar berkata, kerajaan negeri pimpinan DAP tidak peka serta prihatin dengan sensitiviti rakyat berhubung isu itu terutama premis milik orang Melayu. -sumber: Berita Harian

Tok Kenari: Selama lebih 4 tahun DAP dok pegang Pulau Pinang, dan dah banyak damage has been done.. tetiba mamat ni nak jadi hero dan nak menyalahkan kepimpinan negerinya.. nampak sangat strategi dia nak jadi hero ni sekadar nak 'jaga leher' dia sempena PRU13 yang akan datang ni.. jangan la guna taktik murahan sangat, sampai geng seangkatan pun nak ditikam!

No comments:

Post a Comment

Komen dengan berhemah, masing-masing tanggung ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...