#PrayForMH370

#PrayForMH370

Monday 30 April 2012

Apabila Bersih 3.0 Menjadi 'BeerShit 3suku'

28 April 2012, satu peristiwa bersejarah telah berlaku di negara yang tercinta ini.. tapi bukan satu peristiwa yang boleh dibanggakan oleh anak cucu kita.. perhimpunan Bersih 3.0 yang dikatakan akan diadakan secara aman, di mana aktiviti yang dicadangkan adalah 'duduk & bantah'. tapi lain pulak yang terjadi. Selepas tarikh keramat tersebut, berita 'kemeriahan' perhimpunan tersebut pun mula tersebar di akhbar-akhbar tempatan.


Seperti semua sedia maklum, Mahkamah Majistret KL telah mengeluarkan arahan/perintah mahkamah supaya kawasan Dataran Merdeka dikosongkan kepada orang awam, termasuk peserta Bersih 3.0. Ambiga sendiri telah memberi jaminan bahawa peserta hanya berhimpun di sekitar dataran dan tidak akan merempuh sekatan yang telah dibuat oleh pihak berkuasa. Tapi ternyata, Ambiga gagal mengawal 'kaldai-kaldainya' itu.  http://www.klpos.com/politik/4072-saya-mengaku-gagal-penyokong-bersih-30-ambiga


Tahniah diucapkan kepada pihak PDRM yang melaksanakan tugasannya dengan profesional. Bila kena maki dan provoke oleh kaldai-kaldai ini, relaks je. Katanya perhimpunan aman ini namanya Bersih, tapi yang jadi adalah para peserta mabuk alcohol dan mula meraban, tak puas hati sebab polis buat derk je dengan provokasi.. akhirnya perhimpunan ini dinamakan BeerShit je la.. abis bersepah najis korang tinggalkan di KL.




Pemuda Keadilan ni pun tetiba jadi pondan menyokong LGBT dan bacul bila kena tangkap polis.. kah kah kah!


Tok Kenari: Dari awal lagi tok dah dijangka, takde maknanya perhimpunan ini akan jadi aman.. kalau takde provokasi dan rusuhan, maka tujuan asal yang tersirat tidak akan berjaya.. kesannya adalah kepada imej negara kita sendiri.. lepas ni kalau berlaku kecelakaan ke atas keluarga depa, jangan report kat polis tau.. pi cari Unit Amal!!

No comments:

Post a Comment

Komen dengan berhemah, masing-masing tanggung ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...