#PrayForMH370

#PrayForMH370

Sunday 8 April 2012

Kisah Jambatan Antara Pulau. Terima Kasih Kepada Yang Prihatin

Dengan rasa prihatin terhadap rakyat dan mengekalkan konsep negeri berkebajikan, kerajaan negeri Kedah (PAS) telah mengeluarkan belanja bagi membaiki jambatan yang menghubungkan Pulau Tuba dan Pulau Dayang Bunting di Pulau Langkawi. Seronok tak terhingga rakyat Pulau Langkawi bila mendengar berita tersebut.
Ingatkan kisah di atas adalah benar, tapi PAS Kedah hanya bermimpi di siang hari. Rupa-rupanya Lembaga Pembangunan Langkawi (LADA) yang ditubuhkan oleh Kerajaan Persekutuan telah meluluskan sejumlah peruntukan bagi membaiki jambatan yang menghubungkan Pulau Tuba dengan Pulau Dayang Bunting.
Perkara ini telah disahkan oleh ADUN Kuah, YB Dato' Ir. Hj. Nawawi Ahmad. Dengan pembaikan dan penyelanggaraan jambatan tersebut, ianya akan memberi manfaat kepada penduduk di kedua-dua pulau tersebut dan secara tidak langsung merancakkan kembali sektor pelancongan di Langkawi.


Sumber : http://mkedah.blogspot.com/2012/04/dari-langkawi-pas-kedah-keluarkan.html


Tok Kenari : Ada pemandu-pemandu teksi Langkawi mengeluh sebab semenjak Kedah ditadbir oleh 'orang lain', sektor pelancongan di Langkawi menjadi agak perlahan dan merudum. Eh! kita kan ada exco pelancongan, apa dia dah buat??

No comments:

Post a Comment

Komen dengan berhemah, masing-masing tanggung ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...